Тема.
Закріплення вміння читати букварні
тексти з буквою Тт. Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів.
Мета:
закріплювати вміння учнів читати склади та слова з буквою Тт («те»); повторити
та закріпити вивчені букви, їх звукові значення; розвивати в учнів уміння
зіставляти відповідні звуки і букви, виразно читати текст діалогічного
характеру з додержанням відповідних інтонацій розмови між дійовими особами;
виховувати любов до художнього слова.
Обладнання. Фішки для звукового аналізу, презентація до уроку, маски
Котика, Півника та Лиски.
Хід уроку
I.
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ
МОМЕНТ
-
Cьогодні на уроці у нас присутні гості, поверніться і
подаруйте їм свої посмішки.
-
Давайте
пригадаємо правила поведінки на уроці
Спитати хочещ – не гукай, а тільки руку піднімай.
Щоб урок пройшов не марно, сидіти треба рівно, гарно.
Не стрекочи на уроці, як папуга чи сорока.
-
А
які діти повинні бути?
У – уважними
Р – розумними
О – організованими
К – кмітливими
а ще активними та дисциплінованими.
-
Сьогодні
на уроці ви повинні
ЗНАТИ вже вивчені букви
ВМІТИ читати склади, слова, речення; відповідати на
запитання, бути уважними та активними.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
1.
Розчитування
а) «Літачок» (читання голосних)
б) читання складів: та то ту ти ті
ат от ут ит
іт
2.
Читання
слів, поданих в аналітико-синтетичній формі
ТА
ЛО
ТА
СИ
ТО ВОРО НА
ЛІ
3.
Робота
над чистомовкою
Та-та-та — взята висота.
Ти-ти-ти — зможеш підійти.
Ті-ті-ті — кури у смітті.
Ат-ат-ат — мій брат солдат.
Теп-теп-теп — розкинувся степ.
Стук-стук-стук — лине лісом перестук.
III. ЗАКРІПЛЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
1.
Повторення
скоромовки
Кіт
котив коток по току.
Коток
попав на лапку коту.
2. Робота над загадками. Звуковий аналіз
слів-відгадок, поділ їх на
склади
- А це що за дивина?
Приросла до ніг вона.
Я від неї утікаю —
Ніг моїх не залишає. (Тінь)
- Він незримо ходить лісом,
Шарудить осіннім листом,
У саду гойдає віти,
Колихає на ніч квіти. (Вітер)
-
Як
позначаємо твердий приголосний (однією
рискою).
-
Як
позначаємо м’який приголосний (двома
рисками).
-
Як
позначаємо голосні (кружечком).
-
Чим
відрізняється звук від букви?
-
Чим
відрізняється голосний від приголосного?
Фізкультхвилинка
IV. РОБОТА ЗА БУКВАРЕМ
(с. 62–63)
1.
Передбачення
-
Подивіться на малюнок до тексту, над яким ми будемо працювати. Як ви вважаєте,
про що цей текст?
2. Виразне читання тексту вчителем.
— Які дійові особи казки беруть участь у розмові? (Півник і Лисичка)
3.Словникова работа (просо, артисти, вистава, покликала)
4. «Шепотіння»
5. Вправа «Губи»
6. «Ланцюжкове» читання
тексту по реченнях.
7. Робота над
виразністю читання.
а) У
першому і третьому
реченнях учні мають
відтворити паузи на
місці тире;
б) у п’ятому реченні передати підвищену інтонацію
звертання;
в) у
шостому реченні —
відтворити інтонацію погрози
в словах Півника. Навчити дітей читати цю фразу
ритмічно, як скоромовку.
8. Читання тексту окремими учнями по частинах.
9. Вибіркове читання.
— Знайдіть і прочитайте речення, у якому
повідомляється, хто які ролі виконував у виставі.
— Де був Котик?
— Як Лисичка просилася до Півника в хатку?
— Що відповів Півник Лисичці?
— Що Лиска посипала біля вікна?
— Як глядачі вітали артистів?
— Який епізод казки зобразив художник на малюнку (с.
63)?
10. Гра
«Розвідники»
- Порахуйте,
скільки разів у тексті зустрічається слово Котик? (5)
- Скільки дітей
брало участь у виставі? (3)
11. Інсценізація
казки
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра «Продовж речення»
— Сьогодні на уроці ми вчилися...
— Найбільше мені сподобалося...
— Мені було складно...
— Я хотів би навчитися...
Комментариев нет:
Отправить комментарий